Faculty Development
Our offers are aimed at all teachers at the University of Vienna who want to further develop and professionalise their teaching: from basics on starting as a lecturer to a thematically diverse course programme and opportunities for the certification of the teaching competence of experienced lecturers. In order to support you and meet your needs in the best possible way, we offer courses as well as more flexible formats in which we work with individuals or small groups in a confidential setting.
You can't find what you're looking for or have suggestions for us? We welcome your feedback at sonja.buchberger@univie.ac.at,
which will help us to tailor our offers even better to your needs.
Event calendar
Mon | Tue | Wed | Thu | Fri | Sat | Sun |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 |
3
Multiple-Choice-Prüfungen entwickeln
|
4
Außeruniversitäre Lernorte
|
5 | 6 | |
7
Actively Engage Students in Your Course: Methods for Student Activation
|
8
Basisqualifizierung für Geistes-, Sozial- und Kulturwissenschaften
Verbindungen und Beziehungen in der (Online-)Lehre aufbauen
|
9
Synergien von Open Science und Open Education: Das Potenzial von freien Bildungsressourcen
Basic Qualification for Junior Staff - Teaching in Higher Education
|
10
Lampenfieber ade! Wirkungsvolle Tipps & Tricks gegen Nervosität
|
11
Basisqualifizierung für Geistes-, Sozial- und Kulturwissenschaften
Basic Qualification for Junior Staff - Teaching in Higher Education
Rassismuskritisch lehren & lernen
|
12 | 13 |
14 |
15
Basisqualifizierung für Geistes-, Sozial- und Kulturwissenschaften
|
16
Basisqualifizierung für Rechtswissenschaften
Basic Qualification for Junior Staff - Teaching in Higher Education
|
17
Beurteilen in prüfungsimmanenten Lehrveranstaltungen: Leistungsüberprüfungen didaktisch ausrichten
|
18 | 19 | 20 |
21
Actively Engage Students in Your Course: Methods for Student Activation
|
22
Resilienz: Stärkung der psychischen Widerstandsfähigkeit in der Hochschullehre
Didaktik-Frühstück
|
23
Basisqualifizierung für Rechtswissenschaften
Supervision und kollegiale Beratung für Lehrende Rollenklarheit durch Reflexion
|
24 |
25
Lernjournale und Lernportfolios
|
26 | 27 |
28
Differenzierung – aber wie? Zum Umgang mit unterschiedlichen Lernbedürfnissen
|
29
Resilienz: Stärkung der psychischen Widerstandsfähigkeit in der Hochschullehre
|
30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
Teaching Competence
Multiple-Choice-Prüfungen entwickeln
Teaching Competence
Außeruniversitäre Lernorte
Teaching Competence
Actively Engage Students in Your Course: Methods for Student Activation
Basisqualifizierung
Basisqualifizierung für Geistes-, Sozial- und Kulturwissenschaften
Teaching Competence
Verbindungen und Beziehungen in der (Online-)Lehre aufbauen
Teaching Competence
Synergien von Open Science und Open Education: Das Potenzial von freien Bildungsressourcen
Basic Qualification
Basic Qualification for Junior Staff - Teaching in Higher Education
Teaching Competence
Lampenfieber ade! Wirkungsvolle Tipps & Tricks gegen Nervosität
Basisqualifizierung
Basisqualifizierung für Geistes-, Sozial- und Kulturwissenschaften
Basic Qualification
Basic Qualification for Junior Staff - Teaching in Higher Education
Teaching Competence
Rassismuskritisch lehren & lernen
Basisqualifizierung
Basisqualifizierung für Geistes-, Sozial- und Kulturwissenschaften
Basisqualifizierung
Basisqualifizierung für Rechtswissenschaften
Basic Qualification
Basic Qualification for Junior Staff - Teaching in Higher Education
Teaching Competence
Beurteilen in prüfungsimmanenten Lehrveranstaltungen: Leistungsüberprüfungen didaktisch ausrichten
Teaching Competence
Actively Engage Students in Your Course: Methods for Student Activation
Teaching Competence
Resilienz: Stärkung der psychischen Widerstandsfähigkeit in der Hochschullehre
"Lehre im Austausch"
Didaktik-Frühstück
Basisqualifizierung
Basisqualifizierung für Rechtswissenschaften
Teaching Competence
Supervision und kollegiale Beratung für Lehrende Rollenklarheit durch Reflexion
Teaching Competence
Lernjournale und Lernportfolios
Teaching Competence
Differenzierung – aber wie? Zum Umgang mit unterschiedlichen Lernbedürfnissen
Teaching Competence